
~-----------------------From:
Sent: 22 March 2007 12:42
To:
Subject: RE:: News Management Grid

Hi - some input from us:

- Updating our Issues Briefs for 01 results/AGM - including the one about the Donovans, who are currently
trying to interest a US news channel in Shell's planned activities in Iran.

(also the Donovan website http://royaldutchshellplc.com/2007/03/21/shellnewsnet-aborted-sunday-times-
article-c1aiming-this-website-cost-shell-22-billion/ now claiming that we managed to get a critical Sunday
Times article about Shell suppressed ....

"However, to our great disappointment there was no article in the Sunday Times the following day.

On the Tuesday, I received an email from the journalist saying it had been "pushed out" by the bird flu outbreak
in Sufflok, but he promised to lobby for its inclusioµ on Sunday, 4 February. Naturally we speculated whether
the influence of Shell had played some part in the cancelling of the story. We had reason to wonder what had
happened because another article on the same subject, but by a different journalist, scheduled to appear in a
prestigious global magazine, was also scrapped at the last minute. In that case we were informed on a
confidential basis that publication had been aborted because someone at the top of the magazine has a
connection with Shell.

~ ~thought no more of it until last weekend when a major "advertising feature" was published in The Sunday
mes focused on the "partnership" between Ferrari and Shell (see link below). Naturally we are now

suspicious that the pending advertising feature was perhaps the real reason for the last minute scrapping of a
negative news story about Shell which contained an important revelation about Shell's Sakhalin surrender."

Regards


	Page 1
	Titles
	~----------------------- 



